Pozycjonowanie organiczne stron internetowych

Rynek pozycjonerski stał się obecnie tak rozległy, a wybór metod tak szeroki, że wiele osób nie wie z której z nich skorzystać. Dlatego też niejeden zastanawia się nad najskuteczniejszym sposobem na wypromowanie swojej strony. Który z nich będzie lepszy – pozycjonowanie organiczne, czyli naturalne i darmowe, którego przy podstawowych umiejętnościach możemy dokonać sami, czy też kampania AdWords, czyli płatne rozwiązanie, polegające na reklamie naszej strony w Google. Zastanówmy się chwilę nad tą kwestią i zwróćmy uwagę na plusy i minusy każdego rozwiązania.

Skuteczne pozycjonowanie stron www

Zarówno pozycjonowanie organiczne, jak i kampania AdWords mają swoje mocne strony i mogą skutecznie rozreklamować naszą stronę. Ta pierwsza opcja jest nazywana darmową i skupia się głównie na rozwiązaniach bezpłatnych, choć trzeba pamiętać, że jest tak tylko z pozoru. Tak naprawdę, niezależnie od tego, czy zdecydujemy się na samodzielne pozycjonowanie strony, czy też zlecimy je firmie pozycjonerskiej, będzie się to jednak wiązało z pewnymi kosztami. Oczywiście będą one nieco wyższe w przypadku skorzystania z usług agencji SEO, ale zaoszczędzą nam przy tym sporo czasu, z resztą są one niezbędne jeśli nie posiadamy w tym zakresie większej wiedzy i umiejętności. Mimo wszystko będą to mniejsze kwoty niż skuteczna kampania reklamowa. Z drugiej strony, pozycjonowanie organiczne seo, nastawione na wyszukiwarki, wymaga czasu i nieustannego dbania o pozycję strony. W praktyce oznacza to, że aby znaleźć się na szczycie list wyszukiwania potrzeba całych miesięcy, szczególnie jeśli chcemy pozycjonować stronę na frazy, które charakteryzują się dużą konkurencją. Jeśli zaś chodzi o kampanię AdWords reklamy mogą być umieszczone w wyszukiwarce już na następny dzień po określeniu jak mają wyglądać i po ich opłaceniu. Trzeba tutaj wspomnieć, że możemy zacząć od niewielkich kwot, jednak wtedy nasza strona będzie pojawiać się w reklamach rzadziej, czyli zyskamy mniej wejść na stronę. Jeśli jednak nie chcemy na początek inwestować za dużo, można zacząć od mniejszych kwot i ocenić rezultaty. Niewątpliwym minusem takiej kampanii jest jednak fakt, że kiedy ją przerwiemy, reklama naszej strony natychmiast zniknie z górnej pozycji w wyszukiwarce. Przy zastosowaniu pozycjonowania organicznego, kiedy już osiągniemy określone rezultaty i znajdziemy się na pierwszej stronie wyszukiwania, a może nawet w pierwszej piątce, czy trójce wyników, efekt ten przy zastosowaniu odpowiednich technik, które jednak nie wymagają już tylu nakładów czasowych i finansowych, będzie łatwiejszy do utrzymania przez naprawdę długi czas.

Na którą metodę pozycjonowania w Google się zdecydować?

Jak więc widzimy wybór metody zależy od wielu czynników, między innymi od tego, czy chcemy reklamować się już teraz, czy też możemy poczekać na efekty miesiąc, dwa, czy trzy. Ponadto, sporą rolę będą odgrywać tutaj finanse. Jeśli z kolei finansów nam nie brak, a zależy nam na jak najskuteczniejszym wypromowaniu naszej strony, warto skorzystać z obu rozwiązań – połączenie pozycjonowania organicznego z kampanią AdWords da nam bowiem najlepsze rezultaty zarówno krótko, jak i długoterminowe.

SEM ASSISTANT Mateusz Kozłowski
ul. Opoczyńska 9/5
02-522 Warszawa
NIP 5711652076
WWW http://mateuszkozlowski.pl